خریداران آنلاین قبل از خرید، تحقیقات بیشتری انجام میدهند و ۶۲٪ از آنها از تب خرید گوگل برای مقایسه محصولات مشابه از خردهفروشان مختلف استفاده میکنند. این با افزایش جستجوهای گوگل برای مقایسه محصولات مشابه و الهام گرفتن همسو است. در سه ماه گذشته، جستجو برای "بهترین کت" بیش از ۳۸۷٪ افزایش یافته است، "بهترین معاملات" ۵۰٪ افزایش یافته است و "بهترین محصول مو" نیز ۵۰٪ افزایش یافته است.سفارش طراحی سایت در رشت با خجسته وب
این یافتههای شاخص خردهفروشی گوگل است که با همکاری شریک تحقیقاتی ترینیتی مککوئین انجام شده است. این شاخص از حدود ۵۰۰۰ خریدار بریتانیایی نظرسنجی کرده و دریافته است که عدم قطعیتهای اقتصادی فعلی برای بسیاری از آنها در اولویت قرار دارد و انتظار میرود در نتیجه برنامههای خرید فصلی آنها را تغییر دهد. این موضوع همچنین در روندهای جستجوی گوگل امروز منعکس شده است که نشان میدهد جستجو برای "تورم" نسبت به سال گذشته ۱۱۲ درصد در بین بریتانیاییها افزایش یافته است، اگرچه علاقه به جمعه سیاه همچنان رو به افزایش است و جستجوها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
بررسی دقیق دادهها نشان میدهد که چگونه جستجوها و رفتار مشتری در بخشهای مختلف خردهفروشی در حال تغییر است.
مصرفکنندگان مد
تقریباً نیمی (۴۷٪) از مصرفکنندگان مد در شش ماه گذشته از یک خردهفروش جدید خرید کردهاند که افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۲۰۲۰ است که تنها ۲۴٪ همین نظر را داشتند. از هر چهار مصرفکننده مد، سه نفر گفتند که «عدم قطعیت اقتصادی» بر برنامههای کریسمس آنها تأثیر گذاشته است، با این حال، سه نفر از هر پنج نفر گفتند که قصد دارند به اندازه سال گذشته هزینه کنند. اکثر مصرفکنندگان مد گفتند که یک تا دو ماه را صرف جمعآوری الهام برای خرید کریسمس میکنند، با این حال، از هر ۵ نفر، یک نفر به صورت آنی خرید میکند.
مصرفکنندگان ورزشی
۸۰٪ از مصرفکنندگان پوشاک ورزشی گفتند که عدم قطعیت اقتصادی بر برنامههای آنها برای کریسمس ۲۰۲۲ تأثیر گذاشته است و با این حال یک چهارم آنها گفتند که قصد دارند بیشتر از کریسمس گذشته خرج کنند. ۴۳٪ از مصرفکنندگان پوشاک ورزشی میگویند که به دلیل عدم قطعیتهای اقتصادی فعلی، در این کریسمس به دنبال معاملات/تخفیفهای بهتر خواهند بود. سه چهارم خریداران ورزشی در شش ماه گذشته یک برند یا خردهفروش ورزشی جدید را امتحان کردهاند.
مصرفکنندگان خانه و مبلمان
سه چهارم خریداران خانه گفتند که «عدم قطعیت اقتصادی» بر برنامههای آنها برای کریسمس تأثیر گذاشته است، به طوری که ۶۳ درصد از مصرفکنندگان خانه و مبلمان اظهار داشتند که هنگام جمعآوری الهام برای خرید، خردهفروش یا برند خاصی را در ذهن ندارند.
۶۵ درصد از مصرفکنندگان خانه و مبلمان گفتند که در این کریسمس خرید هدایای لوکس یا گرانقیمت را کاهش میدهند و ۶۰ درصد قصد دارند از خردهفروشان مقرونبهصرفهتر خرید کنند.
مصرفکنندگان کالاهای الکترونیکی
بیش از نیمی (۶۵٪) از کسانی که لوازم الکترونیکی میخرند، گفتهاند که آنها نیز در این کریسمس خرید هدایای لوکس را کاهش میدهند. قبل از خرید، ۵۱٪ از مصرفکنندگان گجت ادعا کردند که در مرحله جمعآوری الهام، برند یا خردهفروش خاصی را در ذهن ندارند. ۴۴٪ از مصرفکنندگان گجت گفتند که قصد دارند در شش ماه آینده به جای خرید حضوری، به صورت آنلاین خرید کنند، زیرا مقایسه محصولات مختلف آسانتر است - تنها ۳۳٪ در ماه مارس همین نظر را داشتند.
مصرفکنندگان زیبایی
از هر 10 مصرفکننده لوازم آرایشی، هشت نفر قصد دارند در کریسمس امسال به همین میزان یا کمتر هزینه کنند و تقریباً نیمی از آنها (49٪) در شش ماه گذشته از یک خردهفروش جدید خرید کردهاند. بیش از نیمی (57٪) از مصرفکنندگان لوازم آرایشی گفتهاند که قبل از خرید حضوری، به صورت آنلاین جستجو میکنند.
کوین مترز، مدیر بخش خردهفروشی گوگل، توضیح میدهد: «خردهفروشان به خوبی میدانند که کلید موفقیت آنها در برآورده کردن نیازهای مشتریانشان در هر کجا که هستند، با توجه به نیازها و ترجیحات در حال تغییر آنهاست. به همین دلیل است که ما بینشهایی را در مورد عادات جستجو و خرید مشتریان و برنامههای آنها برای فصل اوج خرید به اشتراک میگذاریم.» «یافتههای ما به این واقعیت اشاره دارد که مردم بیشتر در حال گشت و گذار هستند، به طور فزایندهای پذیرای امتحان کردن برندهای جدید هستند و به بهترین وجه به تجربیات خرید چندکاناله پاسخ میدهند، به طوری که 30٪ از خریداران بریتانیایی امروز قبل از رفتن به فروشگاه فیزیکی برای خرید، به صورت آنلاین جستجو میکنند تا تصمیم بگیرند چه چیزی را میخواهند بخرند. خردهفروشانی که استراتژیهایی برای بهرهبرداری از این روندها دارند، از مزایای آن بهرهمند خواهند شد.»
این بینشها برای استفاده خردهفروشان بریتانیایی در نظر گرفته شده است تا در این فصل اوج خرید، بیشترین بهره را از کمپینهای خود ببرند. برای آمادگی هرچه بهتر برای فصل اوج ۲۰۲۲، ماترز از گوگل توصیه میکند که خردهفروشان سه نکته زیر را در نظر داشته باشند:
• کلید اتوماسیون در دوران عدم قطعیت - خردهفروشان میتوانند دادههای شخص اول خود را به ابزارهای خودکار ارائه دهند تا بازده مورد نظر خود را از هزینههای تبلیغاتی به دست آورند.
• با استفاده از کمپینهای بازاریابی که چندین جبهه را پوشش میدهند - با اتصال دادههای فروش در نقاط تماس، خردهفروشان میتوانند تأثیر بازاریابی بر نتایج درون فروشگاهی را با دقت بیشتری اندازهگیری کنند.
• با متحد کردن تیمها، با چالشها مقابله کنید - کمپینهای بازاریابی چندکاناله زمانی بیشترین موفقیت را دارند که تیمهای سراسر یک سازمان، بخشهای مجزا را از هم جدا کنند تا با هم همکاری کنند و یک تجربه یکپارچه ارائه دهند.
پاسخ ها